- Luksuz Lexusa, ki vključuje vsa človeška čutila
- Osebna prilagoditev luksuza za vsako stranko
- Barve, materiali in obdelave kot ključ do čutne izkušnje
- Givaudan – dišava, ki spremlja vaše potovanje
- Zvočna odličnost z zvočnim sistemom Mark Levinson
Lexusov pristop k luksuzu ni opredeljen z enim samim elementom. Gre za celovito izkušnjo, ki jo doživite, ko sedite v avtomobilu.
Kot voznik ali sopotnik v Lexusu se vse, kar vidite, slišite, otipate in celo zavohate, združuje v popolno harmonijo, da ustvari idealno veččutno okolje.
Poleg tega lahko elemente prilagodite svojemu razpoloženju ali vrsti poti, na katero se odpravljate.
Nahranite svoje dobro počutje z umirjeno osvetlitvijo in pomirjujočimi zvoki. Ali pa poživite svoje potovanje z osvežujočimi dišavami in živahnimi ritmi.
Gre za pozornost do detajlov, ki zahteva mojstrsko ročno izdelavo, globoko razumevanje človeških čutnih zaznav in uporabo natančnih tehnologij.
Danes Lexusovi oblikovalci in njihovi specializirani partnerji združujejo moči v poslanstvu preseganja meja veččutnih izkušenj, pri čemer natančno spremljajo najnovejše trende, iščejo trajnostne rešitve in koncept doživljanja luksuza v avtomobilu dvigujejo na še višjo raven.
Osebni luksuz z modelom Lexus LBX
Lexus želi »narediti luksuz oseben«. To pomeni, da vsakemu lastniku omogoča, da svoj avtomobil izrazi kot odsev svojega osebnega sloga in vrednot.
Ta pristop je prvič uresničen z modelom LBX, prelomnim novim majhnim SUV-jem znamke Lexus.
Gre za pristni Lexus v vsakem detajlu, ki pa odpira nove interpretacije luksuza. Vaš avtomobil ni več le sredstvo za prevoz od točke A do B, ampak prostor, kjer lahko živite svoje življenje – v udobju, povezanosti, varnosti in sproščenosti.
To je sporočilo nove kampanje Lexusa “Living in my LBX” (Moje življenje. Moj Lexus LBX.).
LBX ne ponuja tradicionalnega luksuza, temveč nekaj, kar se bolje ujema s sodobno željo po sproščenem »premium casual« občutku.
Ta sodobni pristop omogoča drznejše barvne kombinacije zunanjosti in notranjosti, nove teksture oblazinjenja, privlačne podrobnosti in taktilne obdelave, prijetne za oči in roke. Toda LBX ostaja »pravi Lexus« v vseh pogledih, saj ponuja luksuz, ki presega pričakovanja v avtomobilu te velikosti.
Da bi poudarili, kako pomembno je, kako se počutite v svojem avtomobilu, LBX ne sledi običajni strukturi opreme, kjer višja stopnja pomeni več udobja in dodatkov.
Namesto tega lahko izbirate med različnimi atmosferami, kjer so posamezne podrobnosti usklajene, da ustvarijo različno razpoloženje in občutek. Na voljo so Elegant, Relax, Emotion in Cool – vsaka pa izraža svoj značaj skozi slog in čutno privlačnost.
Barva, material, obdelava: videz in občutek sodobnega luksuza
Videz avtomobila je prva stvar, ki jo opazite, in vključuje tudi notranje elemente, ki jih doživljate pri vsaki vožnji. Zato so barva, material in obdelava (CMF – Colour, Material, Finish) ključni vidiki za avtomobilske oblikovalce.
Lexusova filozofija
Oblikovanje Lexusa temeljijo na treh vodilnih načelih:
- Omotenashi – japonski duh gostoljubja in storitve
- Takumi – vrhunska obrtniška spretnost, ukoreninjena v tradicionalnih tehnikah
- Čas – spoštovanje japonske dediščine in tradicije, ki omogoča dragoceno izkušnjo vsakič, ko preživite čas v avtomobilu
»Čas« je temelj, na katerem Lexus gradi svoje izdelke. Ne želi ustvariti le lepih izdelkov, temveč tudi oblikovati način, kako ljudje doživljajo svoj čas v Lexus avtomobilih.
Viviana Hohenstein, oblikovalka Lexusa in strokovnjakinja za CMF, ki deluje v evropskem oblikovalskem in razvojnem centru Lexusa na jugu Francije, pojasnjuje:
»Želimo zagotoviti smiselno vrednost za naše stranke, družbo in planet. Za nas trajnost presega zgolj zmanjšanje emisij CO2. Vključuje spoštovanje 'časa', ohranjanje dediščine ter hkrati uvajanje inovacij v obrtništvo, da ustvarjamo izdelke, ki prinašajo vrednost in privlačnost našim strankam.«
Razvoj čutnega luksuza Lexus
Vse se je začelo s prvim Lexusom. Leta 1989 je limuzina LS, izvirni Lexus, uvedla pristno japonsko noto v svet luksuzne vožnje. Najfinejše mehko usnje, bogat les in pomirjujoči toni so bili uporabljeni z minimalistično estetiko.
Ta pristop se je skozi leta razvijal. Barve, materiali in obdelave so pomagali avtomobilom pridobiti močnejši čustveni značaj in sodobnejši pridih, pri tem pa so ostali zvesti japonskemu konceptu luksuza.
»Danes živimo v obdobju oblikovanja CMF, ki z uporabo čutnih izkušenj ustvarja personaliziran in poglobljen luksuz,« pravi Hohensteinova. »Vloga CMF danes ni omejena le na vizualno in površinsko estetiko. Gre tudi za zvok, dotik in vonj – za uporabo vseh petih čutil, da bi optimizirali uporabniško izkušnjo.«
Koncept
Proces oblikovanja CMF je razdeljen na dve glavni fazi: koncept in izvedba.
V fazi koncepta opredelimo naše poslanstvo in oblikovalske pripovedi, raziskujemo navdihe in opravljamo raziskave.
V fazi izvedbe izbiramo fizične materiale in barve, ki jih želimo uporabiti. Programska oprema omogoča digitalno vizualizacijo, nato sledi razvoj čutnega oblikovanja in končna izdelava fizičnega dizajna.
Izvedba
V fazi izvedbe Lexus preoblikuje koncepte CMF v resničnost s strukturiranim veččutnim oblikovalskim procesom. To je faza, kjer se navdih, raziskave in pripovedi spremenijo v oprijemljive materiale, barve in obdelave, ki določajo videz in občutek vsakega vozila.
Inovacija s tradicijo
Japonske tekstilne tradicije se razvijajo že več kot 1200 let. Danes Lexusovi oblikovalci CMF raziskujejo, kako je mogoče dolgo uveljavljene materiale in tehnike uporabiti v sodobnem oblikovanju.
To je še en primer uporabe načela Časa, s katerim Lexus ohranja dediščino in hkrati prinaša inovacije v obrtništvo, da ustvarja izdelke, ki so privlačni za današnje kupce.
Bambus – trajnostna izbira, ukoreninjena v kulturi
Bambus je na Japonskem že stoletja sestavni del vsakdanjega življenja – od pohištva in shranjevalnih izdelkov do orodij in prevoznih sredstev.
Lexus je pionir pri uporabi bambusa v avtomobilih kot vsestranskega in trajnostnega materiala z manjšim vplivom na okolje. Kot surovina se lahko spremeni v številne materiale – od alternativ usnju in plastiki do kompozitov in tekstilov za preproge.
Uporaba bambusa podpira načela krožnega oblikovanja ter hkrati ustvarja občutek luksuza z odgovornim pristopom. Bambus je danes viden v mnogih naprednih konceptih in serijskih modelih Lexusa. S tem Lexus tudi vrača družbam na Japonskem, ki gojijo in obdelujejo bambus.
Givaudan – svetovni vodja na področju dišav
Givaudan je svetovni vodja na področju dišav, lepote, okusov in dobrega počutja, zato je idealen partner pri Lexusovem raziskovanju novih čutnih izkušenj.
Podjetje Givaudan praznuje lepoto človeške izkušnje z ustvarjanjem srečnejših, bolj zdravih življenj v harmoniji z naravo. Njegova enota za dišave in lepoto ustvarja navdihujoče dišave, ki zaznamujejo življenja in spomine, ter razvija inovativne rešitve za lepoto in dobro počutje, ki ljudem po vsem svetu pomagajo videti in se počutiti bolje.
Z več kot 250-letno tradicijo ustvarjalnosti in inovacij Givaudan obravnava naravo kot svoj največji navdih in odgovornost. Zavzema se za trajnost in ustvarja inovativne izdelke, ki zadovoljujejo potrebe in želje potrošnikov prihodnosti.
Moč vonja
Vonj je ključen element naših čutnih izkušenj. Je eno prvih čutil, ki jih razvijemo po rojstvu, in eno najobčutljivejših.
V našem nosu je približno 20 milijonov receptorskih nevronov, ki nam omogočajo zaznavanje približno bilijona različnih vonjev. Vsak dan vonj sproži do tri četrtine naših čustvenih odzivov.
Ustvarjalno partnerstvo
Z deljeno zavezanostjo obrtništvu, ustvarjalnosti in strasti Givaudan in Lexus skupaj razvijata sisteme za dišave v avtomobilih, ki potovanju dodajo novo dimenzijo.
Partnerstvo temelji na:
- Avtentičnosti
- Trajnosti
- Inovativnosti
- Čustvih
Givaudan je ustvaril novo bambusovo dišavo, zasnovano posebej za Lexus, kot del petih novih vonjev, ki bodo uporabljeni v prihodnjih vozilih. Ta unikatna dišava ujame vzdušje japonskih bambusovih gozdov.
Uporaba bambusa kot naravnega vira se navezuje na širšo rabo tega materiala pri Lexusu – od notranjih oblog do tekstilov in alternativ plastiki ter usnju.
Čutni concierge za vaše potovanje
Prihajajoča popolnoma nova Lexus ES luksuzna limuzina bo prvi model, ki bo ponujal Sensory Concierge* – sistem, ki usklajuje klimatsko napravo, notranjo osvetlitev in dišavne nastavitve za ustvarjanje ustreznega razpoloženja – pomirjujočega, osvežujočega, energizirajočega ali sproščujočega, glede na vaše želje in namen potovanja.
Ta inovacija odraža Lexusovo zavezo k »osebnemu luksuzu« in se ujema z načelom Omotenashi, ki s tradicijo japonskega gostoljubja zagotavlja popolno udobje in priročnost za vsakega voznika in potnika.
*Sprva bo na voljo na Kitajskem.
Mark Levinson: recept za zvočno odličnost
Najboljši kuharski mojstri pravijo, da so uspešni recepti rezultat popolnega ravnovesja sestavin, okusov in tekstur. Enak pristop velja pri doseganju vrhunske kakovosti zvoka v prestižnem avdio sistemu.
Partnerstvo, dolgo več kot četrt stoletja
Mark Levinson, del korporacije HARMAN International, je že več kot 25 let ekskluzivni partner Lexusa na področju vrhunskih zvočnih sistemov.
Vsak nov model Lexusa ponuja možnost izjemne zvočne izkušnje prek po meri izdelanih sistemov, ki so posebej prilagojeni obliki in velikosti notranjosti posameznega avtomobila.
Strokovnjaki Mark Levinsona sodelujejo z Lexusovimi oblikovalci in inženirji že v najzgodnejših fazah razvoja vozila, da bi zagotovili najboljši rezultat.
Zvočna zmogljivost mora biti dosledno vrhunska, ne glede na to, ali poslušate simfonijo, jazz ali rock koncert – Mark Levinsonovi sistemi v Lexusih ustvarijo občutek, kot da ste sredi dogajanja.
Polnokrvno, uravnoteženo in jasno
Skoraj neslišna kabina modela LBX je popolno okolje za nov, po meri zasnovan 13-zvočniški sistem Mark Levinson® Premium Sound, ki vključuje tudi 22,4 cm nizkotonec pod prtljažnim dnom.
S tehnologijo Mark Levinson Quantum Logic Surround in Clari-Fi® sistem ustvarja natančno, polnozvočno kuliso z uravnoteženimi frekvencami ter izjemno jasnostjo in definicijo.
Okusna doživetja ob cesti z »Omotenashi-on-the-Go«
Lexus svoje načelo Omotenashi – vrhunsko gostoljubje – prenaša tudi onkraj avtomobila z unikatnim konceptom mobilne kulinarične izkušnje.
Omotenashi-on-the-Go ponuja gurmanske okuse v obliki vrhunske kulinarike, predstavljene v elegantni in sodobni mobilni kuhinji.
To ni običajno vozilo. Meri več kot šest metrov v dolžino, tehta dve toni in je zaključeno v prefinjeni črno-bakreni barvni kombinaciji Lexusa – predstavlja inovativno interpretacijo estetske DNK znamke.
»Nismo želeli preprosto ustvariti tovornjaka s hrano. Želeli smo avtentičen kos avtomobilskega oblikovanja, kjer vsaka krivulja, tekstura in obdelava govori jezik Lexusa,« pojasnjuje oblikovalska ekipa Lexus Europe.
Notranjost odraža enako pozornost do detajlov kot Lexusovi luksuzni avtomobili. Z zasnovo, razvito v sodelovanju s profesionalnimi kuharji, vključuje visokozmogljive štedilnike, natančne hladilne sisteme in ergonomske pripravljalne postaje.
Ima kapaciteto za postrežbo več kot 50 gostov hkrati.
Poleg visoke funkcionalnosti je notranjost obdelana z materiali najvišje kakovosti – z bakrom, lesom in keramiko, integriranimi v pult, ki ga je navdihnila Lexusova značilna maska vozil.
Čutna izkušnja pa se ne konča pri okusu vrhunske hrane. Eden najizrazitejših elementov notranjosti so svetila “Iris”, ki jih je ustvaril nemški oblikovalec Sebastian Scherer, zmagovalec Lexus Design Award 2014.
Svetila, ki spominjajo na milne mehurčke, sestavljajo nežne steklene krogle, ki oddajajo mavrične odseve, spreminjajoče se glede na kot pogleda. Vsaka enota je viseča skulptura, ki preobrazi prostor in ustvari toplo, objemajočo svetlobo.
Za popolno doživetje je v notranjost vgrajen tudi zvočni sistem Mark Levinson, ki ustvarja vrhunsko akustično ozračje.
»Gre za ponovno ustvarjanje zvoka Lexusa v povsem drugačnem okolju. Želimo, da ljudje glasbe ne le slišijo, ampak jo tudi začutijo,« pojasnjuje razvojna ekipa.
VIR: Lexus