6 ur Fudžija: TOYOTA GAZOO Racing v boju za naslov svetovnih prvakov odhaja na Japonsko

Ekipa TOYOTA GAZOO Racing se ob koncu sezone vzdržljivostnega prvenstva FIA World Endurance Championship (WEC) v boju za zmago odpravlja na Japonsko, kjer bo potekala dirka 6 ur Fudžija.

Epski boj za naslov svetovnih prvakov med ekipami Ferrari, Porsche in TOYOTA GAZOO Racing se seli na Japonsko, kjer se bo v nedeljo, 15. septembra, na predzadnji dirki leta 2024 na stezi Fuji Speedway pomerilo 18 vozil kategorije Hypercar. 

Z drugim mestom na dirki Lone Star Le Mans v Austinu v začetku meseca se je ekipa Toyote povzpela na vrh lestvice konstruktorjev in si prizadeva za šesti zaporedni osvojeni naslov. Porsche zaostaja za 11 točk, Ferrari pa še za dodatnih osem, do konca sezone pa sta le še dirka na Japonskem in finale v Bahrajnu 2. novembra. 

Lanskoletna zmagovalca dirke ob vznožju Fudžija Mike Conway in Kamui Kobajaši si skupaj z Nyckom de Vriesom prizadevata za drugo zmago v letu 2024, da bi povečala svoje možnosti za osvojitev svetovnega prvenstva. Dirkalniku št. 7 GR010 HYBRID je po pozni kazni v Austinu za las ušla zmaga, z osvojenimi točkami pa sta se Kamui in Nyck vrnila v boj za naslov svetovnih prvakov, saj za Porschejevim dirkalnikom št. 6 zaostajata za vsega 12 točk. Mike ima po izpustitvi dirke v Le Mansu vlogo 3. voznika. 

Svetovni prvaki Sébastien Buemi, Brendon Hartley in Ryo Hirakawa so leta 2022 z dirkalnikom št. 8 GR010 HYBRID na tekmi pod Fudžijem dosegli zmago, letos pa po svoji prvi dirki brez osvojenih točk, kjer so zaradi nesreče in posledičnih kazni ostali brez možnosti, na Japonskem želijo izboljšati svoj položaj. 


Kot aktualni svetovni prvak je ekipa TOYOTA GAZOO Racing od leta 2012, ko se je vrnila na najvišjo raven vzdržljivostnih dirk, zmagala na devetih od desetih dirk WEC na Japonskem in od leta 2016 tam dosegla šest zaporednih zmag, s čimer je dirkališče Fuji Speedway postalo njeno najuspešnejše dirkališče. 

Zgodovinsko dirkališče, ki se nahaja približno 100 km zahodno od Tokia, je prizorišče domače dirke ekipe TOYOTA GAZOO Racing, hibridni pogonski sklop, uporabljen v dirkalniku GR010 HYBRID, pa je bil zasnovan, razvit in izdelan v bližnjem tehničnem centru Higaši-Fudži. 

Dirkalniki GR010 HYBRID 2024 bodo dirkališče Fuji Speedway prvič preizkusili v petek, 13. septembra, z dvema 90-minutnima prostima treningoma, ki jima bo v soboto zjutraj sledil še tretji enourni. Štartna vrsta bo določena s kvalifikacijami in Hyperpolom, ki se bo začel v soboto ob 15. uri po lokalnem oz. ob 8. uri po srednjeevropskem času. Dirka 6 ur Fudžija se bo začela v nedeljo ob 11. uri (oz. ob 4. uri zjutraj po srednjeevropskem času).

Kaui Kobajaši (vodja ekipe in voznik, dirkalnik št. 7):

»Vsi v ekipi se veselimo domače dirke. Je izjemno pomembna; Fudži je za Le Mansom druga najpomembnejša dirka v sezoni. Kot japonskemu vozniku in članu ekipe japonskega proizvajalca mi ta tekma veliko pomeni, poleg tega pa sem vesel, da lahko spoznam naše japonske navijače. Tam smo bili vedno močni in smo z devetimi zmagami dosegli tudi neverjeten rekord. Seveda si želimo pred našimi navijači, partnerji in sodelavci to uspešno serijo nadaljevati.«

Mike Conway (voznik, dirkalnik št. 7):

»Resnično se veselim domačega dogodka, ne le dirke pod Fudžijem, ampak tudi tega, da bom tam zastopal Toyoto, kar je nekaj posebnega. Japonska je ena mojih najljubših držav, Tokio pa eno mojih najljubših mest, zato se veselim ponovnega druženja z japonskimi kolegi. Tam se imamo vedno lepo, zato že komaj čakam. Fudži je tudi eno mojih najljubših dirkališč; je zelo zahtevno, še posebej zadnji sektor. Naš cilj je ohraniti dobre rezultate in nadaljevati zmagovalni niz.«

Nyck de Vries (voznik, dirkalnik št. 7):

»Seveda se z navdušenjem odpravljamo na domačo dirko ob vznožje Fudžija. To je za nas zelo pomemben konec tedna pred domačim občinstvom ter vsemi našimi kolegi in partnerji na Japonskem. Na progi jih bomo toplo pozdravili in upamo, da jih bomo z nastopom razveselili. Na dirkališču pod Fudžijem sem že tekmoval in dosegel nekaj uspehov v kategoriji LMP2, vendar bo to moja prva japonska dirka za ekipo TOYOTA GAZOO Racing, zato se veselim te izkušnje. Bliža se konec sezone in prvenstvo je vse bolj napeto, zato bo to še ena pomembna dirka.«

Sébastien Buemi (voznik, dirkalnik št. 8):

»Zelo se veselimo domače dirke. Na Japonsko vedno radi odpotujemo in v preteklosti smo bili tam uspešni, zato komaj čakam, da se vrnemo. Proga je precej zahtevna: najprej dolga ravnina z možnostjo prehitevanja, nato pa zelo hiter prvi sektor. Zadnji sektor je izjemno težaven in zahteven za zadnje pnevmatike, saj vključuje počasne ovinke, kjer je potreben dober oprijem. Močno se bomo potrudili iz vozila potegniti kar največ, saj bo to zelo pomembna dirka v boju za osvojitev prvenstva.«

Brendon Hartley (voznik, dirkalnik št. 8):

»Rad dirkam na Japonskem, še posebej na stezi pod Fudžijem. Uživam v vsem, kar je povezano z dogodkom, pred dirko pa imamo priložnost spoznati naše partnerje in obiskati Toyotine tovarne, kar je super. Vedno je poseben občutek obleči Toyotin kombinezon pred domačimi navijači, ki so nam s svojo podporo pomagali pri velikem uspehu na tem tekmovališču. To je zanimiva proga, ki jo je težko obvladati. Zavoji so hitri, zadnji sektor pa zahteven, saj je nagnjen in je treba paziti na zadnje pnevmatike. Na srečo imamo Kamuija in Ryoja, ki stezo zelo dobro poznata in nas učita vseh skrivnosti.«

Rjo Hirakava (voznik, dirkalnik št. 8):

»Fudži je po prioriteti za nas druga dirka leta po Le Mansu, zato je za ekipo vedno pomembna. Ker sam prihajam iz Japonske, je dirkanje tam zame vedno nekaj posebnega, še posebej potem, ko sem toliko let dirkal v Super Formuli in Super GT. Fudži je zame res domača steza in dirkanje tam je vedno zabavno. Upam, da nam bo uspelo doseči še eno dvojno zmago, tako kot v zadnjih dveh letih. Kot vselej bo težko, a smo vsi zelo motivirani, da dosežemo dober rezultat pred našimi partnerji in navijači ter nekaterimi mojimi prijatelji in družino.«

VIR: Toyota Adria

Editor

Urednik